جاذبه های گردشگری ویتنام

کشوری در جنوب شرقی آسیا با پایتخت هانوی
ویتنام از سه منطقه ی شمالی، مرتفع مرکزی و دلتای رود مکونگ تشکیل شده‌است.
رود مکونگ که ۴ هزار کیلومتر طول دارد در جنوب این کشور بعنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا و هفتمین رود قاره آسیا جریان دارد.
ویتنام با چین ، لائوس، کامبوج همسایه و به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می‌شود.
ویتنام با تنوعی از فرهنگ ها ، باورها ، طبیعتی سبز و جزایر فوق العاده زیبا ، معابد و کلیساهای زیبا، یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیاست که باعث شده است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این کشور بکشاند.
زبان رسمی:
ویتنامی
واحد پول:
دونگ (VND)
پایتخت: هانوی
مذهب: بودائیسم، تائویسم

شهرهای مهم و توریستی ویتنام:

هانوی Hanoi:
هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ این کشور ، با معابد و غذاهایی که یادآور سرزمین شرق و خیابان ها و بناهایی که یادآور سرزمین غرب است، لقب شهری با آمیزه ای از معماری شرقی و غربی را دارد.
شهری با فرهنگ اصیل ویتنامی، طبیعت زیبا و جذابیت های تاریخی بی شمار که 1000 سال پیش توسط چینی ها بنا شد .
هوشی مین:
بزرگترین شهر ویتنام است که امروزه به یکی از شهرهای پربازدید ویتنام و جهان تبدیل شده است. مقصدی عالی و ایده آل برای گشت و گذار در آسیا با معابد بسیار ، بناهایی با معماری های برجسته، موزه های جنگی و تاریخی با خاطرات تراژیک جنگ ویتنام، پارک های زیبا ، همه و همه شهر هوشی مین را بسیار لوکس و راحت کرده است و سفری خاطره انگیز را برای شما رقم میزند.
در کنار همه ی اینها نباید، تاریخ این شهر ، بازارهای محلی ،فرهنگ بالای مردمانش ، جنگل های طبیعی ای که با جزر و مد آب آشکار و پنهان میشوند و طبیعتی سحر آمیز را فراموش کرد.
خلیج هالونگ:
خلیجی بی نظیر با طبیعت بکر و منحصر به فرد با آب سبز و مجموعه صخره های برآمده از آب دریا. این خلیج بیش از 2000 جزیره پوشیده از جنگل با غارهایی جذاب دارد.
هوی آن:
شهری قدیمی و زیبا با معماری تاریخی ، خانه های چوبی و صدها جذابیت تاریخی بی شمار دیگر برای گردشگران
آب و هوا:
ویتنام دارای آب و هوای موسمی استوایی است.آب و هوای این کشور به دو فصل تقسیم میشود.
ویتنام در دو منطقه‌ی آب‌و‌هوایی استوایی و معتدل قرار گرفته است. میزبان بارش باران و رطوبت بالا است. نواحی نزدیک به استوا و بخش‌های کوهستانی، آب‌و‌هوای معتدل دارند.
منطقه شمالی ویتنام به دلیل مجاورت با کشور چین پوشیده از کوهستان و دارای آب و هوای استوایی نمی باشد ولی قسمت جنوبی این کشور دارای آب و هوای کاملا استوایی است .
بطور کلی باران زیادی در این کشور می بارد و میانگین هوا در آن بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.
فصل سرد سال در ویتنام از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و فصل گرم سال از ماه مه تا اکتبر در جریان است.

بهترین زمان برای سفر به ویتنام:

ویتنام یک کشور چهار فصل است و در تمام فصول سال میتوانید به این کشور سفر کنید اما
بهترین فصل برای سفر به ویتنام فصل بهار و پاییز است یعنی از فوریه تا آوریل و آگوست تا اکتبر به دلیل داشتن دمای هوای متعادل‌تر و میزان بارندگی کمتر. هوا در این فصول مطبوع تر است.
ویتنام کشوری پهناور است که تفاوت آب و هوایی در مناطق مختلف آن وجود دارد و اختلاف زیادی وجود دارد.

حمل و نقل در ویتنام:

روز آزادی :
که در 30 اوریل هرساله به مناسبت پایان جنگ ویتنام برگزار می شود و با رژه های خیابانی، آتش بازی و اجراهای فرهنگی و هنری همراه است.
جشنواره ماه:
برای نشان دادن پایان فصل کشاورزی با آئین های کهن ویتنامی مانند نمایش اژدها و آتش بازی در ماه سپتامبر هرسال برگزار می شود.
فستیوال سال نو ویتنامی یا Tet:
یکی از بزرگ‌ترین و اصلی ترین فستیوال‌های تاریخی و بومی ویتنام است که نشان دهنده تاریخ غنی ویتنام که به بزرگداشت و گرامی داشت سنت های قومی و قبیله ای این کشور با برگزاری مراسمی و زنده نگاه داشتن یاد نیاکان انجام میگیرد.

فرهنگ غذایی در ویتنام:

آشپزی ویتنام در دنیا معروف و به رول‌های اسپرینگ ( غذای مخصوص ویتنام) و pho (نوعی سوپ ویتنامی یکی از اصلی‌ترین پایه‌های آشپزی در ویتنام است) مشهور است ولی تنوع غذایی در این کشور بسیار بالاست و فراتر از این غذاها را میتوانید در این کشور بچشید. سبزیجات تازه و گوشت و مرغ محبوبیت زیادی در وعده‌های غذایی ویتنامی دارند .
غذاهای ویتنامی دارای طعم منحصر به فردی هستند و تعادل در رنگ‌ها، بوها و طعم‌ها را در تمام غذاهای این کشور میتوان دید . سس ماهی ، خمیر میگو ، سس سویا ، برنج و سبزیجات از مواد غذایی رایج برای تهیه‌ی غذا در ویتنام هستند .طعم متنوع و لذیذ غذاهای ویتنامی شاید به دلیل استفاده‌ی فراوان از سبزیجات و استفاده ی کمتر از لبنیات و روغن باشد که همین امر باعث شده است که آشپزی ویتنام به عنوان یکی از سالم‌ترین آشپزی‌های دنیا شناخته شود.
آشپزی در ویتنام تحت تاثیر منطقه و آب و هوا(گرم سیری) متفاوت است ؛ شمال این کشور تحت تاثیر آشپزی چینی است. و آشپزی جنوب کشور تحت تاثیر آشپزی تایلندی و کامبوجی است .غذاهای نواحی جنوبی طعم و مزه‌ی بیشتری نسبت به غذاهای شمال این کشور دارند.
سالها مستعمره بودن نیز بر آشپزی و رژیم غذایی مردم این کشور تاثیراتی داشته حتی وارد شدن مانند وارد شدن نان باگت در این رژیم و به وجود آمدن انواع مختلفی از ساندویچ ها!
غذاهای دریایی که بسیار لذیذ طبخ میشوند و انواع میوه‌های استوایی در تایلند بسیار محبوبیت دارندو در کنار همه اینها از غذاهای خیابانی این کشور که بسیار تازه هستند و طرفداران بسیاری دارند نباید غافل شد.

غذاهایی که فقط در ویتنام میتوانید امتحان کنید!

بان می (Banh mi)
Banh xeo
بون چا (Bun cha)
Mi quang
Nom hua chuoi
Cha ca
فو (Pho)
چاکا (Cha ca)
بوت چین (Bot chien)
گوی کوئون (Goi cuon)
بان کوت (Banh khot)
Cao lau

جاذبه‌های گردشگری:

ویتنام با داشتن طبیعتی منحصر به فرد، مناظر سر سبز، کوه های جنگلی، دره های زیبا، دلتاهای حاصلخیز و سواحل رویایی ،بازارهای شناور ، روستاهای جذاب با چشم اندازهایی خیره کننده یک گوهر پنهان است که از دید بسیاری از گردشگران ماجراجو پنهان مانده است.
کشور ویتنام ترکیب فوق‌العاده‌ای از زیبایی‌های طبیعی و معماری دارد که شما در کنار بناهای مذهبی میتوانید باغ هایی به سبک فرانسوی را ببینید و از تماشای این تفاوت ها لذت ببرید.
آثار تاریخی بیشماری که در این کشور وجود دارد نشان از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور دارد. جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوعی نظیر طبیعت زیبا، پارک های ملی متعدد ، پوشش گیاهی سرسبز ، تنوع فرهنگی و نژادی ، قله های بلند ، مزارع برنج ، که در این کشور میبینید همگی منحصربه‌فرد و متنوع هستند.
از منظره‌ی شگفت‌انگیز خلیج ها تا نواحی روستایی و زندگی سنتی تا جذابیت های زندگی مدرن و تماشای فرهنگ‌های گوناگون در این کشور، ویتنام را به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است.
ناحیه قدیمی شهر با بافت تاریخی هانوی / دهکده باستانی دوآنگ لام که اولین دهکده ویتنام بوده است/ معبد لیترچر که اولین دانشگاه ویتنام بوده/ زندان هو آلو /مقبره هوچی مین/ برج تاپ روآ/ کلیسای سن ژوزف،/دریاچه هون کیم/ معبد انگوک/کاخ رئیس جمهوری هو چی مین/ باغ های گیاه شناسی و معبد چوآتران کواک /خلیج هالانگ یا غارهای Phong Nha Ke Bang/ خیابان زیبای Hoi An / جزایر Cham و برج های Po Nagar Cham /منطقه دالات/مکان‌های مذهبی بومیان/ویلاهایی با معماری سبک فرانسوی/ باغ‌های توت‌فرنگی همگی نمونه خوبی از زیبایی‌های ناشناخته ویتنام است!
دلتای مکونگ در جنوب غربی ویتنام
این دلتای جذاب و دیدنی و هیجان انگیز که منطقه ای کشاورزی است ، سبد برنج ویتنام هم نامیده میشود و بیش از یک سوم باغ ها، شالیزارها و مزارع پروش ویتنام از آن تغذیه می شود.
خلیج ها لانگ (Ha long)
این خلیج زیبا که به دلیل جاذبه های طبیعی فراوان جز میراث فرهنگی یونسکو است ذهنیت شما را نسبت به منظره ی زیبای دریا تغییر خواهد داد.برای دیدن هرچه بهتر زیبایی ها و جذابیت های این جزیره و غارهای مسحور کننده ی آن میتوانید از تورهای کروز آن استفاده کنید .
در این خلیج که حدود 2000 جزیره وجود دارد ،زیباترین جزیره ،کات باا Cat Baa نام دارد.
شهر هوشی مین (Ho Chi Minh City)
این شهر بزرگ قطب اقتصادی ویتنام محسوب می شود و دیدنی های بسیاری از جمله موزه ی HCMC، کلیسای جامع نوتردام، منطقه ی Da Kao، منطقه ی Jade Emperor و کاخ استقلال در آن وجود دارد.
شهر تاریخی هوئه (Hue)
پارک ملی فونگ نها-که بانگ (Phong Nha-Ke Bang)
مجموعه‌ی باستانی و سرزمین مقدس مای‌ سان (My Son)
مرکز مهمی برای مذهب هندو و مجموعه ای از بقایای معابد هندوهاست که از جذاب ترین دیدنی های کشور ویتنام به شمار میرود. این مجموعه فوق العاده زیبا و دیدنی است.
شهر تاریخی هوی آن (Hoi An)
از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای ویتنام که یکی از میراث‌ جهانی یونسکو به شمار می‌رود.
شهری که پر است از خانه ها و ساختمان های تاریخی و کافه های عجیب
منطقه کوهستانی ساپا (Sapa)
مناطق روستایی با مناظر دیدنی شالیزارهای پلکانی در کنار کوه
تونل‌های کو چی (Củ Chi)
هانوی (Hanoi)
پایتخت زیبای ویتنام که محبوب‌ترین مقصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود لقب پاریس شرق را دارد.
پارک‌ها، دریاچه‌ها و بناهای تاریخی با معماری بازمانده از دوران فرانسوی‌ها ،سالن‌های کارائوکه که نوعی هنر خوانندگی ژاپنی است، یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین شهرهای جهان برای سفر کردن به شمار می‌رود
پارک ملی بابه (Ba Be):
یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام برای دوستداران طبیعت قایق رانی در دریاچه یکی از سرگرمی های مورد علاقه ی این پارک برای گردشگران است
شهر ساحلی نهاترانگ (Nha Trang):
غواصی و تفریحات ساحلی از جاذبه های این شهر است.
سیکس سنسز کان دائو (Six Senses Con Dao)
دره‌ی مونگ هوا (Muong Hoa Valley)
آبشار پانگور (Pongour Waterfall)
غار سون دونگ
سون دونگ بزرگ‌ترین غار جهان است.
آبشار کوچک و منطقه ی بان گیوک (Ban Gioc)
سواحل رویایی ویتنام:
سواحل زیبا و امن این کشور جزء بهترین سواحل دنیا نام برده میشوند. مناظر طبیعی شگفت‌انگیز ، اقامت های ساحلی با طبیعت و حیات وحش خارق العاده یکی از بهترین مکان ها برای دوست داران ورزش‌های آبی ازجمله موج سواری و … خواهند بود. ساحل Nha Trang ، ساحل Da Nang و ساحل Mui Ne از آن جمله است.
ساحل موی نی (Mui Ne)
معبد تین مو (Thien Mu Pagoda)
ساحل فو کوک (Phu Quoc)
بزرگترین جزیره در ویتنام است
منطقه دالات dalat
این منطقه که در ارتفاعات واقع شده است محلی مناسب برای لذت بردن از فضای آرام و زیبا در هوای کوهستانی است. تپه های روستاهای سنتی و قبیله ای و تماشای زندگی بومی ها از جذابیت های این منطقه است.
بناهای پاگودا pagoda
نمونه ای بی نظیر از معماری ویتنام.
پاگوداها که بناهای چتری شکل و طبقاتی هستند نمونه ای بی نظیری از معماری ویتنام است و آرامگاه و معابدی هستند که ویتنامی ها در آن به دعا و نیایش می پردازند.
موزه مردم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)
موزه و مقبره هوشی مین Ho Chi Minh Mausoleum museum
معبد کوان سو
سوغات ویتنام:
لباس و پوشاک سنتی ویتنامی
پارچه های ابریشمی
کلاه‌های مخروطی
سنگ‌های قیمتی و جواهرات
قهوه‌های خاص این کشور:
طعم قهوه‌های ویتنام را فراموش نخواهید کرد.
ca phe den نام نوعی قهوه معروف در ویتنام است که میتوانید آن را برای سوغات همراه خود بیاورید.

جشنواره و فستیوال های ویتنام:

روز آزادی :
که در 30 اوریل به مناسبت پایان جنگ ویتنام برگزار می شود و با رژه های خیابانی، آتش بازی و اجراهای فرهنگی و هنری همراه است.
جشنواره ماه:
برای نشان دادن پایان فصل کشاورزی با آئین های کهن ویتنامی مانند نمایش اژدها و آتش بازی در ماه سپتامبر هرسال برگزار می شود.
فستیوال سال نو ویتنامی یا Tet:
یکی از بزرگ‌ترین و اصلی ترین فستیوال‌های تاریخی و بومی ویتنام است که نشان دهنده تاریخ غنی ویتنام که به بزرگداشت و گرامی داشت سنت های قومی و قبیله ای این کشور با برگزاری مراسمی و زنده نگاه داشتن یاد نیاکان انجام میگیرد.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top